tisdag 4 oktober 2011

Förvaring av brads

Jag har tidigare förvarat mina brads i en sortimentslåda. Men de vänder sig alltid upp och ned, så det var jättesvårt att få en överblick av vad man har och vilka färger man har som kan tänkas passa till det alster man håller på med. Plötsligt kom jag på en idé om att trycka fast dem i en bit liggunderlag och det fungerade riktigt bra!

Den vita lådan jag har dem i är en Kassett, A5-stor låg låda från IKEA. Jag hittar den inte på deras hemsida, så de verkar ha slutat med den storleken. Jag klippte till två bitar av liggunderlaget så att det passar i lådan. Sedan stack jag ner alla mina brads. Paketet från Teresa Collins lät jag va, så den får ligga löst så länge.






Det får plats minst två lager till med liggunderlag ifall jag utökar mitt sortiment. Jag har en hel bunt enkla enfärgade brads som jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska sätta fast dem i en bit liggunderlag de med eller om de får ligga kvar i sortimentlådan.

2 kommentarer: